Cele i ścieżki tematyczne
Celem konferencji jest wymiana doświadczeń nauczycieli akademickich zajmujących się nauczaniem języków obcych oraz specjalistów z zakresu językoznawstwa, których działalność dydaktyczna i badawcza związana jest z nauczaniem i uczeniem się języków nowożytnych w trzech płaszczyznach: internacjonalizacji, transformacji cyfrowej oraz dobrostanu studentów i nauczycieli. Program konferencji obejmuje wystąpienia plenarne oraz sesje równoległe.
Serdecznie zapraszamy nauczycieli języków obcych, praktyków oraz badaczy poszukujących nowych sposobów nauczania oraz innowacyjnych rozwiązań w środowisku akademickim do zgłaszania prelekcji na temat swoich doświadczeń dydaktycznych oraz wyników badań (prezentacje, demonstracje zajęć, praktyczne warsztaty, pokazy, etc.), a także propozycji dyskusji przy okrągłym stole na następujące tematy:
Internacjonalizacja poprzez nauczanie języków
- Możliwości i wyzwania związane z nauczaniem studentów międzynarodowych
- Współpraca międzynarodowa online (COIL), wymiany wirtualne (VE) i programy hybrydowe (BIPs)
- Komunikacja międzykulturowa i język w erze cyfrowej
- Internacjonalizacja na miejscu poprzez zajęcia językowe
- Budowanie więzi i międzynarodowych partnerstw
Technologia w nauczaniu i uczeniu się języków
- Sztuczna inteligencja w nauczaniu
- Umiejętności językowe i krytyczne myślenie w erze AI
- Media cyfrowe i aplikacje online w edukacji
- Grywalizacja i nauczanie oparte na grach
- Otwarte zasoby edukacyjne dla uczniów i nauczycieli
- Wsparcie dla nauczycieli i szkolenia z korzystania z nowych technologii
Motywacja, dobrostan i inkluzywność na zajęciach językowych
- Dobrostan uczniów i nauczycieli w erze cyfrowej
- Dostępne i inkluzywne zajęcia językowe
- Studenci o dodatkowych potrzebach edukacyjnych
- Zwiększanie motywacji uczniów do nauki języków
- Odwrócona klasa, project-based learning i nowości edukacyjne
- Strategie radzenia sobie ze stresem dla nauczycieli i uczniów
- Przezwyciężanie wypalenia zawodowego nauczycieli