Cele i ścieżki tematyczne

Nowe pokolenie Nowy Świat

Celem konferencji jest wymiana doświadczeń nauczycieli akademickich zajmujących się nauczaniem języków obcych oraz specjalistów z zakresu językoznawstwa, których działalność dydaktyczna i badawcza związana jest z nauczaniem i uczeniem się języków nowożytnych w trzech płaszczyznach: internacjonalizacji, transformacji cyfrowej oraz dobrostanu studentów i nauczycieli. Program konferencji obejmuje wystąpienia plenarne oraz sesje równoległe.

Serdecznie zapraszamy nauczycieli języków obcych, praktyków oraz badaczy poszukujących nowych sposobów nauczania oraz innowacyjnych rozwiązań w środowisku akademickim do zgłaszania prelekcji na temat swoich doświadczeń dydaktycznych oraz wyników badań (prezentacje, demonstracje zajęć, praktyczne warsztaty, pokazy, etc.), a także propozycji dyskusji przy okrągłym stole na następujące tematy:

Internacjonalizacja poprzez nauczanie języków

  • Możliwości i wyzwania związane z nauczaniem studentów międzynarodowych
  • Współpraca międzynarodowa online (COIL), wymiany wirtualne (VE) i programy hybrydowe (BIPs)
  • Komunikacja międzykulturowa i język w erze cyfrowej
  • Internacjonalizacja na miejscu poprzez zajęcia językowe
  • Budowanie więzi i międzynarodowych partnerstw

Technologia w nauczaniu i uczeniu się języków

  • Sztuczna inteligencja w nauczaniu
  • Umiejętności językowe i krytyczne myślenie w erze AI
  • Media cyfrowe i aplikacje online w edukacji
  • Grywalizacja i nauczanie oparte na grach
  • Otwarte zasoby edukacyjne dla uczniów i nauczycieli
  • Wsparcie dla nauczycieli i szkolenia z korzystania z nowych technologii

Motywacja, dobrostan i inkluzywność na zajęciach językowych

  • Dobrostan uczniów i nauczycieli w erze cyfrowej
  • Dostępne i inkluzywne zajęcia językowe
  • Studenci o dodatkowych potrzebach edukacyjnych
  • Zwiększanie motywacji uczniów do nauki języków
  • Odwrócona klasa, project-based learning i nowości edukacyjne
  • Strategie radzenia sobie ze stresem dla nauczycieli i uczniów
  • Przezwyciężanie wypalenia zawodowego nauczycieli