Goście specjalni

prof. KUL dr hab.Ewa Domagała-Zyśk

prof Domagala

Jest badaczem i nauczycielem osób niesłyszących i słabosłyszących, inicjatorką surdoglottodydaktyki – metodyki i badań nad nauczaniem i uczeniem się języków obcych przez osoby niesłyszące i słabosłyszące. Specjalizuje się w nauczaniu języka angielskiego jako języka obcego uczniów o zróżnicowanych potrzebach. Jej celem jest promowanie wysokiej jakości uczenia się i nauczania dla tej grupy uczniów, dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań metodycznych, w tym projektowania uniwersalnego. Podkreśla, że uczy się wspólnie ze swoimi uczniami – poprzez prace projektowe I promowanie aktywności i uczestnictwa młodych osób niesłyszących i słabosłyszących w działaniach o charakterze międzynarodowym. Jest zaangażowana w liczne projekty krajowe i międzynarodowe dotyczące edukacji inkluzyjnej oraz uczenia się z wykorzystaniem nowych technologii. Wspiera także młodych naukowców prowadząc prace dyplomowe i projekty doktorskie. Od roku 2010 koordynuje prace Międzynarodowej Grupy Badawczej w zakresu surdoglottodydaktyki. W pracach tego zespołu uczestniczą badacze i nauczyciele m.in. z Włoch, Norwegii, Czech, Węgier, Francji i Polski.

prof. UŚ dr hab.Alicja Gałązka

prof Galazka

Psychoterapeuta, lingwista, licencjonowany coach, międzynarodowy trener oraz pedagog. Prezes ICI (International Coaching Institute) w Polsce. Master Trainer z zakresu coachingu, NLP oraz psychologii pozytywnej. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, Exeter University, UK oraz S. Freud University of Vienna. Wykładowca i pracownik naukowy w Uniwersytecie Śląskim. Konsultant Trinity College London w Polsce. Trener w Macmillian Education, UK, Pilgrims Training Centre, UK oraz Oxford University Press.. Koordynatorka i uczestniczka wielu międzynarodowych projektów szkoleniowych i badawczych. Obyła kilkanaście staży i wizyt na uniwersytetach europejskich głównie w UK oraz USA Wykładowca i międzynarodowy trener z zakresu psychologii pozytywnej, umiejętności komunikacyjnych, twórczego myślenia i rozwiązywania problemów, rozwoju inteligencji emocjonalnej i społecznej oraz pełnego, optymalnego wykorzystywania potencjalności każdej jednostki. Ekspert z zakresu umiejętności miękkich i komunikacyjnych oraz dramy- metody wykorzystywanej w edukacji, treningach interpersonalnych , zarządzaniu oraz terapii. Założyciel oraz dyrektor Centrum Edukacyjnego FUTURE, które od 30 lat kształci dzieci, młodzież i dorosłych, realizując liczne projekty naukowe, unijne oraz szkoleniowe. Prezes kilku Stowarzyszeń oraz Organizacji Szkoleniowych – między innymi The Learning Teachers’ Network- kluczowego partnera UNESCO w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Prowadzi liczne szkolenia oraz coaching dla firm, korporacji, instytucji użyteczności publicznej, nauczycieli, lekarzy, pielęgniarek oraz innych grup zawodowych.

prof. UAM dr hab.Sylwia Jaskulska

prof Jaskulska

Pedagożka, pracuje na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prodziekana Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka, współautorka i współredaktorka kilku książek o szkole i kilkudziesięciu innych tekstów. Członkini Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli. Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”. Prowadzi stronę na FB i kanał na YT: Sylwia Jaskulska-Spotkania Edukacyjne.

prof. UAM dr hab.Jacek Pyżalski

prof Pyzalski

Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych, w tym prestiżowych projektów międzynarodowych tj. ECIP, EU Kids Online, ySkills (Horyzont 2020), Lights4Violence (Horyzont 2020). Reprezentant Polski w czterech pięciu akcjach COST Europejskiej Fundacji Nauki. Autor licznych publikacji, w tym pierwszej na polskim rynku monografii naukowej dotyczącej cyberprzemocy. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz rady programowej Fundacji Orange. Członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Członek Zespołu ds. Zespołu ds. Przeciwdziałania Uzależnieniom Behawioralnym w Krajowym Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom oraz członek Rady Naukowej Holistic Think Tank. Wielokrotnie nagradzany za działalność naukową, m. in. nagrodą im. prof. Tomasza Hofmokla w kategorii „Społeczeństwo Informacyjne” (NASK), nagrodą na Nagroda na stulecie UAM Doskonałość w nauce -użyteczność w praktyce). Czterokrotnie na liście 100 osób, które przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowej w Polsce decyzją Kapituły Polskiego Szerokiego Porozumienia na Rzecz Rozpowszechnienia Umiejętności Cyfrowych (obecnie na Liście Honorowej). Pomysłodawca i redaktor pierwszego w Polsce podręcznika do kryzysowej edukacji zdalnej, pt. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.